Відеоурок, самоаналіз уроку


Аналіз відеозапису уроку (60 балів)
Мета: оцінити рівень професійної компетентності конкурсантів, уміння запровадження власних методичних здобутків, обраної педагогічної технології під час навчально-виховного процесу.
Формат: відеозапис відкритого уроку
- Відеозапис здійснюється під час проведення конкурсантом відкритого уроку в навчальному закладі, де працює вчитель.
- Тема уроку та клас визначається самим вчителем.
- Урок має бути ілюстрацією практичного застосування представлених учителем інноваційних методів, форм та технологій навчання; практичною презентацією його творчого підходу до організації сучасного навчально-виховного простору на уроці.
- Час відеозапису повинен відповідати сучасним нормативним вимогам до уроку відповідного фаху: 40-45 хвилин.
- Відеозапис розміщується в хмарному віртуальному просторі, до якого надається доступ відповідно до права користування ресурсом.
Учасник за власним бажанням може розмістити інформацію про проведений урок на власному Інтернет-ресурсі.
Конкурсне завдання оцінюється під час проведення Конкурсу.
Критерії та показники оцінювання[1]:
Критерії
Показники
К-сть балів
Методична компетентність
(35 балів)
Вільне володіння дидактичними та фаховими знаннями, навчальним матеріалом
5
Досягнення мети й завдань уроку
5
Дотримання архітектоніки уроку
3
Відповідність методів, форм, прийомів роботи, засобів навчання завданням уроку і змісту навчального матеріалу, їх оптимальне поєднання
4
Доцільність використання інноваційних педагогічних технологій, ІКТ
3
Наявність завдань, пов’язаних із формуванням ключових і предметних компетентностей
3
Реалізація діяльнісного підходу
5
Організація самостійної діяльності учнів на уроці
2
Раціональність використання часу на уроці
2
Застосування сучасних форм оцінювальної діяльності під час уроку (формуюче оцінювання, самооцінювальна діяльність учнів, застосування рефлексивних методів і прийомів)
2
Зміст, форми, доцільність, диференційованість та обсяг домашнього завдання
1
Психолого-педагогічна компетентність
(15 балів)
Науковість та доступність викладення навчального матеріалу; встановлення контакту з дітьми, організація навчальної взаємодії
4
Активізація пізнавального інтересу учнів
3
Реалізація міжпредметних зв’язків, формування цілісності знань та предметних компетентностей, цінностей і ставлень
4
Індивідуальний та диференційований підходи до учнів; урахування фізіологічних і психологічних особливостей учнів
4
Особистісні якості
(10 балів)
Професійні знання предмета і методики його викладання
4
Ступінь тактовності та демократичності під час спілкування. Розуміння емоційного стану учнів
3
Володіння державною мовою, дотримання культури мовлення педагога та учнів
3
 [1] Кожен показник оцінюється у протоколах за наступною шкалою:
Ступінь прояву показника
Різниця в оцінюванні (максимальна кількість балів)
Високий рівень прояву
2
3
4
5
Достатній рівень прояву
1,5
2
3
4
Середній рівень прояву
1
1
2
3
Низький рівень прояву
0,5
0,5
1
1
Непроявлений рівень прояву
0
0
0
0

Самоаналіз проведеного уроку (20 балів)
Мета: 
- оцінити здатність конкурсанта до педагогічної рефлексії; 
- уміння здійснювати аналіз та коментування особливостей проведеного відкритого уроку в цілому.
Формат: самоаналіз проводиться в письмовій формі (обсяг до 3 сторінок)
Самоаналіз являє собою методичний коментар і самооцінку вчителем уроку загалом і окремих його фрагментів.
Учитель коментує процес перебігу уроку, аналізує результати своєї та учнівської діяльності на уроці, характеризує особливості та рівень підготовки учнів. Визначає сильні сторони уроку, вказує на перспективність вдосконалення окремих моментів.
Конкурсне завдання оцінюється під час проведення заочного етапу Конкурсу.
Критерії оцінювання самоаналізу уроку:
Критерії
Показники
К-сть балів
Методична здатність вчителя до аналізу своєї діяльності на уроці
(10 балів)
Визначення місця й ролі уроку в темі, навчального розділу програми, в цілому в курсі
1
Аналіз співвідношення комплексної мети уроку (навчальної, розвивальної, виховної) та результатів її досягнення
4
Обґрунтування структурної композиції уроку (відповідність структури уроку його типу)
2
Самооцінка доцільності й ефективності використання різних методів, форм і додаткових засобів навчання; їх відповідність віковим особливостям учнів
3
Методична здатність вчителя до аналізу діяльності учнів на уроці
(5 балів)
Аналіз способів мотивації навчальної діяльності учнів
1
Аналіз результатів навчальної діяльності учнів
2
Вміння визначати й оптимально використовувати вікові й психологічні особливості учнів на уроці
2
Критичність мислення та глибина самоаналізу
(5 балів)
Адекватність самоаналізу, врахування співвіднесеності проведеного уроку заявленим інноваційним методам і технологіям
2
Повнота та глибина самооцінки
2
Здатність до проектування перспективних напрямів для самовдосконалення
1

Немає коментарів:

Дописати коментар